CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, December 22, 2009

...SAYA SAYANG AWAK!!!...


Inilah harta yang paling aku sayang dalam hidup aku selain dari keluargaku. Satu-satunya harta yang aku ada ialah motosikal yang sering aku gunakan untuk ke tempat kerja dulu. Ayah aku gunakan duit dia untuk membayar duit pendahuluannya. Aku bayar duit bulanannya cuma kadang-kadang bila tak cukup duit nak bayar, ayah yang bayarkan. Thanks ayah! Dulu aku kerja di Bandar Sultan Sulaiman, Pelabuhan Klang.Sebelum ada motor sendiri aku pergi kerja menumpang kawanku yang mempuyai kereta. Lama berfikir aku nekad untuk membeli sendiri motorku. Susah sebenarnya menumpang orang ni. Jadi untuk membolehkan aku menunggang sendiri motor ke tempat kerja, kenalah ambil lesen motor dulukan. Alhamdulillah semuanya selamat. Dapat je lesen L, ayah belikan aku motor ni. Punyalah gembira! Warna mestilah biru sebab aku nikan memang minat warna biru.

Hari pertama pergi keje naik motor punyalah gabra! Aku cuma follow dari belakang je kawan sekerja aku yang juga menunggang motorsikal ke tempat kerja. Alhamdulillah selamat sampai ke tempat kerja dan selamat pulang ke rumah pada hari pertama dan seterusnya.. Hihihi... Sepanjang aku menunggang motor ke tempat kerja hanya sekali saja aku terbabit dalam kemalangan. Bukan salah aku pun. Kemalangan berpunca dari seorang penunggang motorsikal lelaki yang terus masuk jalan aku. Aku yang tak sempat nak brek, terus je hentam motor dia. Nasib baiklah masa tu tak laju aku bawa motor. Aku cuma mengalami bengkak pada kaki kanan. Motorku cuma mengalami sedikit kerosakan. Penunggang tu hanya tanya samada aku ok atau tak. Bila aku kata aku ok, dia terus je blah.. Aku yang terperanjat dengan kejadian itu, meneruskan perjalanan ke tempat kerja tapi tak sampai sejam di tempat kerja, aku minta pulang kerana kakiku sudah mula sakit. Masa kemalangan ni aku dah bertunang ngan hubby. Mungkinkah betul kata orang masa bertunang ni darah manis??? Mungkin betul kot...

Esoknya aku pergi klinik kerana kakiku makin membengkak. Doktor di klinik terus bagi surat untuk aku buat x-ray di Klinik Kesihatan Bukit Kuda. Aku gi ngan tunang merangkap hubby aku sekarang. Dah sampai sana aku takut lak nak x-ray. Last-last aku ajak tunangku balik je. Berapa hari selepas tu aku pergi lagi ke Klinik Kesihatan Bukit Kuda kerana tak tahan dengan sakit. Kali ni pergi dengan mak dan ayahku. Alhamdulillah keputusan x-ray menunjukkan aku tak mengalami apa-apa kecederaan yang serius.

Sekarang bila dah jadi surirumahtangga sepenuh masa, hubby pulak yang menggunakan motor kesayanganku ini untuk ke tempat kerja. Motor hubby lak jadi pekasam kat rumah. Aku cuma menunggang motor ini bila hendak ke kedai saja. Apapun motor ini terlalu banyak jasanya pada aku.. SAYANG AWAK SANGAT-SANGAT MOTORKU!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment