CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, November 30, 2009

JUADAH AIDIL ADHA....

Aidil Adha baru saja berlalu. Alhamdulillah semalam aku sempat masakkan hubby sup tulang. Tulang tu dia bawa balik dari balai dia. Masjid bagi kat balai banyak sangat. Hubby boleh cakap pulak dia fikir pasal sup tulang sampai kecur air liur atas motor.. Hahaha! First time aku masak sup tulang dan hasilnya memuaskan tapi sorrylah aku lupa nak snap gambar sup tulang tu. Nasi impit ada lagi so kami makan dengan sup tulang tu. Terangkat beb! =)

Kat bawah ni pulak juadah yang aku masak untuk Aidil Adha. Mak ngan ayah aku suruh kongsi masak tapi aku tak nak. Aku nak masak sendiri. Berdikari beb! Berdikari ke? Hehehe... Keluarga aku lagi berapa tahun nak balik Melaka sebab ayah aku nak pencen. Kang sampai ke sudah aku tak pandai masak rendang sendiri.. Jadinya usahaku berhasil.. Suka, suka, suka!!!!!!!


Ni nasi impit.. Mak aku rebus jadi aku beli dan tumpang rebus je...


Ni pulak sambal ikan bilis. Keluarga aku setiap kali raya mesti ada masakan ni sebab sejak ayah aku kahwin ngan mak aku, juadah ni mesti ada di pagi raya. Sekarang incik hubby pun nak jugak juadah ni ada...


Kari daging ni mak aku yang masak. Disebabkan aku beli daging sikit je, jadi aku tumpang masak kat mak aku jelah.. =)

No comments:

Post a Comment