CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, November 9, 2009

HOBIN JANG HOBIN.. YEAH NEGERI SEMBILAN JUARA!!!


Lambat sikit nak update entry ni. Aku dilanda demam pulak. Malam semalam hubby bawa aku gi klinik. Mulanya aku ingat nak pegi pagi ni je tapi disebabkan rasa sakit badan yang mencucuk-cucuk, kenalah pegi malam tadi. Doktor check tekak aku, dia kata bengkak sangat dan dah ada nanah. Tu yang terus demam sebab kuman dah merebak.

Ok stop pasal demam ni. Aku dilanda demam lagi satu. Demam bola! Yeah seperti jangkaan aku. Negeri Sembilan bawa balik Piala Malaysia. Walaupun media meramalkan Kelantan yang akan jadi juara tapi firasat aku mengatakan sebaliknya. Penyokong Negeri Sembilan hanya tiga puluh peratus je memenuhi stadium tapi ternyata semangat pemain-pemain Negeri Sembilan berjaya menutup semua mulut penyokong Kelantan.

Barisan pemain Negeri Sembilan memang ramai yang bagus-bagus. Pertahanan yang kental juga menjadi punca pasukan Kelantan serba tak menjadi malam itu. Walaupun mempunyai pemain yang paling berharga tapi itu tak menjanjikan kemenangan untuk Kelantan. Mana boleh harapkan pada satu player sedangkan permainan bolasepak tentang sikap kerjasama. Pada aku Sathianathan silap percaturan. Patutnya dari awal lagi dia masukkan Khalid Jamlus untuk menguatkan bahagian serangan. Apapun aku sangat-sangat berpuashati dengan corak permainan yang ditunjukkan oleh pasukan Negeri Sembilan.

Satu yang paling aku tak gemar ialah sikap penyokong-penyokong Kelantan. Mereka tak boleh menerima kekalahan. Adatlah kalau ada yang menang mestilah ada yang kalah. Mentaliti penyokong Kelantan terlalu lemah. Baling-baling barang dan bakar kerusi di stadium. Apa ni!!! Mana pergi semangat kesukanan? Kalau tak sanggup nak terima kekalahan dok kat umah jelah tengok bola. Bakar barang-barang dalam rumah. Barulah tak menyusahkan orang lain. Kan, kan, kan...

Apapun untuk pemain Negeri Sembilan, tahniah sekali lagi. Moga musim akan datang akan memperlihatkan lagi betapa kuatnya pasukan Negeri Sembilan.. Amin...

2 comments:

  1. congrats!
    memang xdinafikan sikap penyokong kltan kali ni memang melampau..

    ReplyDelete
  2. tulahkan.. nilah namanya penyokong yg membawa rebah..

    ReplyDelete