CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, September 27, 2010

CERITA RAYAKU

Dah lama blog ni sunyi tanpa entry baru. Biasalah kalau penyakit 'm' dah melanda memang takde siapa pun yang boleh tolong. Orang lain semua dah tepek cerita pasal raya, aku baru terhegeh-hegeh nak cerita. Tahun ni aku dapat beraya kat Melaka pada raya pertama. Itupun selepas 3 tahun tak dapat beraya kat Melaka dulu. Hubby keje raya ni. Dia ganti orang dari crew lain keje sebab dia cuti raya lambat. Dia keje 24 jam pastu rehat 8 jam kat rumah. Lepas tu masuk keje 24 jam lagi. Dari aku dok melanguk kat rumah, aku minta izin hubby untuk ikut ayah balik beraya kat kampung. Alhamdulillah dia izinkan. Lepas sembahyang raya kami gerak balik Melaka. Adik lelaki aku yang baru kahwin bulan 7 ari tu terus balik ke Selama, Perak. Kampung bini dia.. Sejam lebih kami pun sampai Melaka dan terus menuju ke rumah makcik aku kat Bukit Piatu. Memang bila kami balik Melaka rumah makcik yang inilah yang akan kami tujui. Rumah kakak mak aku..
Lepas lepak, makan dan minum kami pun gerak ke rumah makcik pakcik yang lain pulak.. Itu jelah cerita raya pertama aku. Simple tapi seronok sangat sebab dapat beraya kat Melaka dulu pada raya pertama ini.... Syok sangat!!!!!!!!!

Gambar kami sekeluarga di pagi raya.. Ini pun ambil masa hubby baru balik keje dan lepas tu kami pun terus gerak balik kampung..

Aira bergaya dengan songkok unclenya dalam kereta nak balik Melaka..






Aira dan atuknya...



Aira tersenyum riang di samping neneknya..



Aira dan acik Ana..

Aira bersama unclenya..

Aira bersama 'nenek besau'nya.. Ini akak mak yang sulung. Kami semua panggil dia mak besau..

No comments:

Post a Comment