CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, June 20, 2009

Main Badminton...

Entry ni patutnya dah lama saya update dalam blog tapi memandangkan tahap kemalasan yg melanda di jiwa so entry ni tertunda sekian lama.. Sejak saya mengikuti rancangan 'THE BIGGEST LOSER' di Astro, semangat berkobar2 untuk menurunkan berat badan saya ni. Al maklumlah semenjak dua menjak ni berat badan saya naik bagai di pam-pam.. hehehe... Selera makan jangan cakaplah. Memang ada je.. Mana tak naik berat ni. Nak nak pulak saya jenis yg cepat naik berat tapi payah sangat nak menurunkan berat ni...

So berbekalkan semangat yg berkobar-kobar tu, saya telah pun memulakan senaman intensif saya dengan bermain badminton. Bukannya saya tak nak berjogging tapi tenaga yg ada tak kuat mana. Jadinya saya hanya praktikkan main badminton je.. (alasan je lebih. bak kata orang nak seribu daya, tak nak eribu dalih.. hehehe...).

Rabu, 17 Jun.. Saya bangun awal pagi. Semangat tengah berkobar-kobar beb! Bangun terus saya masak air untuk sarapan nanti. Plan nak buat sandwich sardin pagi tu. Jadinya saya siapkan dulu intinya.. Nanti pas main badminton senang terus leh letak kat roti dan bakar.. Pas siap semuanya, saya kejutkan hubby. Main badminton mana leh sorang-sorang beb.. Mulanya hubby malas gak. Dia cakap main petang nanti jelah. Saya lak dah nak tarik muncung sedepa.?Mau taknya..Orang tengah bersemangat dia nak patahkan semangat orang pulak.. Last-last hubby mengalah.. Dapat gaklah saya main badminton ngan dia pagi tu. Adalah dalam sejam kitaorang main. Nasib baik pulak Aira bangun lambat pagi tu.. Penat main badminton jangan cakaplah.. Skill masa sekolah dulu-dulu ada lagi rupa-rupanya.. Hehehe...

Petangnya pulak kitaorang main badminton lagi.Pagi main depan rumah tapi petang berubah angin lak. Kitaorang pergi taman kat Setia Alam. Syafiq ngan Ana pun join sekali.. Aira lagilah seronok coz dapat keluar jalan-jalan. Petang ni rasa nacam tak ada tenaga nak main badminton. Mungkin sebab letih pagi tadi tak habis lagi. Memandangkan saya dah sampai kat sana, gagahkan jugak untuk bermain. Kalau tak kena bebellah ngan cik hubby...

Esoknya, habis satu badan rasa sakit.. Tulah orang exercise agak-agak. Ni tak main balun je. Nak cepat kurus katakan.. Hehehe.. Padan ngan muka sendiri.. Ni pun dah berapa hari tak main. InsyaAllah kalau cuaca elok dan hubby rajin nak bawa, esok nak ajak dia gi taman Setia Alam lagi.. Hai badan.. Cepatlah kau kurus..............



No comments:

Post a Comment