CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, January 13, 2012

...OMBAK RINDU...



Dua hari lepas aku tengok DVD Ombak Rindu. Terpengaruh jugaklah dengan kawan-kawan yang sibuk kata filem Ombak Rindu tu best. Aku tak beli pun DVD tu. Pinjam kat adik aku je. Takde maknanya aku nak beli DVD ni semua. Beli novel lagi baik. Aku layan tengok DVD ni seorang je. Incik hubby tak nak tengok. Dia kata bukan best pun. Hahaha tak tengok lagi dah tau tak best. Nasib baik masa aku tengok tu Aira tido. Kalau tak susah hati gak aku dia tengok part si Aaron Aziz ngan Maya Karin yang agak daring tu..


Pada akulah filem ni takdelah hebat mana pun. Biasa-biasa je. Jujurnya masa tengok Lisa Surihani kiss pipi Aaron Aziz tu, aku terperanjat gaklah. Walaupun dia kiss kejap je tapi aku rasa tak patut adegan tu ada. Cukuplah cuma bagitau yang Lisa tu suka, cinta dan sayang gile kat Aaron tu tapi takyahlah sampai nak kiss semua. Kan ke Aaron tu laki orang. Ntahlah ek..Kot ye pun nak lakukan filem janganlah sampai melebihi tahap sensitiviti kita orang Malaysia ni...


Jalan cerita oklah tapi novel jauh lagi best dari filem ni. Aku yang dah baca novel Ombak Rindu dapat rasa yang banyak lagi filem ni boleh buat untuk dapat lawan novel tu sendiri. Lagu-lagu yang ada dalam filem ni yang lagi menusuk kalbu bagi aku. Lagu Ombak Rindu nyanyian Hafiz dan Adira betul-betul sedap. Memang feellah layan lagu tu. Hingga saat ini pun telinga asyik terngiang-ngiang lagi lagu tu. Thumbs up to Hafiz and Adira..


Agaknya lepas ni novel apa pulak yang akan di filemkan, kan? Biasalah kat Malaysia ni trend. Masa filem Rempit, semua nak buat filem ala-ala macam tu jugak. Pastu musim filem hantu. Berebut-rebut nak buat filem hantu gak.. Apapun aku harap sangat pengeluar dan pengarah filem pekalah dengan isu-isu sensitif yang tak sepatutnya ada dalam filem. Kita ni kat Malaysia bukannya Hollywood...

No comments:

Post a Comment