CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, August 26, 2010

KEGEMBIRAAN BERGANDA

Semalam aku rasa gembira.. Gembira berganda! Macam bulan jatuh ke riba. Semalam kerajaan umumkan pemberian bantuan khas sebanyak RM500 kepada penjawat awam sempena hari raya yang bakal menjelma.. Alhamdulillah! Walaupun bukan bonus seperti yang diharap-harapkan tapi jumlah itu pun dapat membuatkan aku dan suami tersenyum lega! Aku gembira kenapa? Aku bukannya seorang penjawat awam. Cuma seorang surirumahtangga sahaja.. Yang menggembirakan aku, hubby dah janji nak bagi sedikit bahagian untuk aku.. Yeah!!! Dalam kepala dah merencana apa yang nak dibeli dengan duit itu nanti.. Walau tak banyak tapi syukurlah dari tak dapat apa-apa pun.. :)

Kegembiraan keduaku datang dari facebook.. Petang semalam aku saja-saja search nama kawan yang memang aku dah lama lost contact. Kali terakhir kami berhubung masa aku darjah enam.. Kami sama-sama buat ulangkaji untuk UPSR.. Habis je UPSR ayah dia berpindah tempat kerja ke Sarawak. Terus tak berhubung! Aku cari nama penuh dia. Berjaya! Ada dalam senarai pencarian.. Dia kini menetap di Muar dan dah berkahwin. Rupanya dia dah pulang ke semenanjung semula.. Tak sabar nak tunggu dia add aku.. Tak sabar untuk bercerita panjang dengan dia. Sesungguhnya, aku rindukan kenangan lalu!!!!

No comments:

Post a Comment