CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, August 19, 2010

...KARIPAP SARDIN...

Beberapa hari yang lalu aku dan mak plan nak buat kuih karipap sardin untuk berbuka puasa.. Buat pertama kalinya dalam rumah kami buat karipap sardin. Biasanya cuma buat karipap kentang dan karipap daging je. Kali ni teringin nak buat kelainan sikit.. Tak susah pun nak buat karipap sardin ni cuma tambah sardin je. Aku ni kalau bab buat kuih memang tak pandai. Kalau buat cekodok ngan lempeng aku expertlah.. Hehehe.. Pertama kali jugak aku tengok mak adunkan tepung. Jadi lepas ni aku dah boleh belajar buat kuih sendiri. Ingat lepas ni nak buat kuih epok-epok sayur pulak. Satu daripada kuih yang paling aku suka...
Inti karipap sardin.. Menggunakan kentang, sardin dalam tin, rempah kari, bawang besar dan bawang putih. Tak lupa juga sedikit daun kari..

Sedia untuk digoreng.. perhatikan bahagian tepi karipap itu. Aku yang kelim tau. Cantik tak? Hahahaha...



Karipap sardin yang telah siap digoreng.. yummyyy!!!


No comments:

Post a Comment