CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, December 20, 2010

AQUARIA, KLCC

Tersadai lagi blog kesayangan aku ni.. Nak wat macammanakan kalau dah tuan punya blog ni malas yang teramat sangat. Tak ada siapa boleh nolong.. Hahahaha! Kali ni bercerita tentang aku dan family pergi ke Aquaria, KlCC... Dah lama sebenarnya aku nak bawa Aira ke sini tapi baru nilah kesempatan itu sampai. Adik bongsu aku, Syafiq pun join sekali. Dia boring sebab cuti sekolah asyik terperuk di rumah saja. Pagi lagi kami dah mulakan perjalanan. Kami naik kereta dan parking kereta di rumah busuku di Pantai Dalam. Dari sana kami naik bas ke stesen Putra LRT, Kerinchi. Aku tengok muka Aira takut-takut masa mula naik bas. Almaklumlah kali pertama. Lama-lama dia dah boleh tersenyum dalam bas. Aku suruh hubby snap gambar dia dalam bas.. Hehe.. Sampai di stesen Kerinchi kami beli tiket naik Putra ke KLCC. Sekali lagi muka Aira nampak cuak sedikit bila naik Putra tapi kemudian dia jadi seronok pulak..
Sampai di KLCC kami terus menuju ke Aquaria.. Penatnya nak berjalan dari KLCC ke Aquaria tu. Aku cakap dengan hubby kan bagus kalau ada laluan macam eskalator terus ke Aquaria tu.. Hehehe.. Tiket masuk ke Aquaria yang aku tahu rm35 tapi mungkin disebabkan cuti sekolah jadinya ada potongan rm5.. Untunglahkan! Aira bawah 3 tahun percuma. Nasib baiklah aku bawa Aira pergi sekarang. Kalau dah 3 tahun kena bayar rm27.. Mahal tu!
Aira excited betul tengok ikan yang berenang-renang di dalam Aquaria. Ayahnya pulak ajar bagi salam kat ikan-ikan tu. Aira bagi salam dan orang di sebelah kami hanya tersenyum mendengar.. Hahaha..Aquaria tu luas sampaikan Aira pun tak larat lagi nak berjalan. Suruh ambil gambar pun dia dah tak nak. Mood dia dah lari sebab penat dan lapar. Tengok jam dah pukul 1 lebih. Mana tak laparnya Aira tu sebab dah lari dari waktu makan dia. Cepat-cepat kami keluar dan menuju ke KLCC semula. Terus menuju ke KFC.. Cari tempat duduk kat KFC pun payah gak sebab orang ramai. Nasib baik jumpa satu tempat duduk ni. Makan tengahari kami set nasi ayam KFC. Aira memang suka pun dengan nasi ayam KFC ni.. Lepas makan kami terus ke stesen Putra. Nak balik dah sebab tak larat nak berjalan lagi di KLCC yang luas tu.. Itu saja cerita kali ni.. Perjalanan yang sangat menyeronokkan dan memenatkan.... :-)
Wajah Aira ketika pertama kali menaiki bas.. Seronok sangat dia dan asyik bercerita yang dia naik bas.. Hahahaha...

Aira berposing dengan unclenya sementara menunggu ketibaan Putra LRT..






Pertama kali bergambar bertiga hubby memeluk bahu aku.. Happynya! :-)


Jerung yang sangat besar.. Aira excited tengok ikan ni. Dia cakap "Sish besar punya...." Aira pelat menyebut fish jadi sish...




Adik bongsuku yang turut serta ke Aquaria

Tuan punya blog yang gembira sangat sebab dapat ke Aquaria...

No comments:

Post a Comment